søndag den 25. november 2012


Studio fotografering: Typer af lys

Jeg underviser flere klasser om belysning, så jeg vil gerne tage et par ord at forsøge at hjælpe alle forstå nogle af de grundlæggende ting om farven på lyset. Et digitalkamera kan kompensere for mange forskellige typer af lys, men de fleste kameraer har problemer når du blander lyse farver. For eksempel hvis du skyde et kontor, der lyser med lysstofrør og nogen har en Skrivebordslampe med en wolfram pære skudt ikke ser naturligt at øjet. Det menneskelige øje er altid fortolke de oplysninger, som indsamles fordi den er tilsluttet hjernen. Derfor øjet kan fastsætte farven på et kontor, men desværre løse ikke farverne i en udskrift.


Mine foretrukne lyskilde er strobe. Jeg ville hellere bruge strobe end dagslys fordi jeg har meget mere styring. Ikke kun kan jeg styre strømmen af strobe jeg kan manipulere tegnet af lys. En professionel strobe har faktisk meget få kontrol. Strobe power output, model lys output, tænd/sluk for modellen lys, på off for interne slave og strøm, og ikke alle strobe har alle disse. Den vigtigste kontrol er strobe effekt; Dette er det eneste kontrolelement på nogle strobes! Ikke alene er det den vigtigste kontrol Strobe effekt er den vigtigste faktor i hvilke strobe at købe.
En af de største grunde, at jeg mener, at magten er så vigtigt, er, at jeg diffuse lys fra strobe så den fungere som en stor lyskilde strobe. Dette gør det muligt for mig at oprette glat lys med uklart højdepunkter, der har en lang overgang i skygge.


Strobe lys

Strobe lys oprettes, når en gnist springer gennem et rør af Xenon gas. Dette er grunden til, at lyset har sådan et kort varighed ca. 1/1000 af en anden, men undertiden som skød som 1/50000th af et sekund. Det betyder, at du ikke behøver at bruge et stativ for at skyde mennesker med strobes, selvom du er lidt skrøbelig. En anden vidunderlig kendetegner strobe er, den samme farve som gennemsnitlige dagslys. Dette gør det let at bruge strobes udfylde en dagslys billede eller til at matche en indendørs shot vinduet lys.

Strobes og dagslys og wolfram pære har et kontinuert spektrum. Dette betyder, at hvis du sætter lys fra en af disse kilder gennem et prisme til at oprette en regnbue der ikke sorte områder hvor lyset falder ud. Mange andre mand gjorde lys har dette problem. Dette kan medføre farver til at gengive fejlagtigt, selv når lyset ser anvendelige.
Dagslys har den enorme fordel af at være let tilgængelig og frie. Det er let at se dagslys; Du behøver ikke at previsualize det, som du gør med strobes. Dags lys er svær at styre, det tager ofte 12 timer at flytte lyskilden til anden siden af sættet. Men iif du er i det rigtige sted på det rigtige tidspunkt dagslys er awesome. Jeg virkelig gerne blande dagslys med strobe ud døre til at oprette et blødere lys, der stadig glitrer. Flash fyld er en vidunderlig måde at tage billeder.


Wolfram lys først en definition, wolfram lys har en glødetråd og glødetråden er inde i en pære; pærer i huset er wolfram lys. Når disse løg blev foretaget specifikt for stadig og film de blev gjort til at køre ved meget høje temperaturer, så ville der være mere blå i lyset, og så lys ville være lysere.
Hvis du foretager en lys til at køre det varmt i en regelmæssig stil pære vil det begynde at ændre farve på et par timer og mislykkes meget hurtigt. Der findes til husholdningsbrug stil Løgene til fotografering. De passer til inventar ved Smith-Victor og andre virksomheder. Disse er meget billige og de kan være gode værktøjer til at lære hvordan lys arbejder, men da de ikke har stabile farve de er ikke velegnet til professionel brug, fordi deres farve skifter.

Derefter er der også quartz løg, som er mere nyttige!

Jeg havde en vidunderlig tid med disse da jeg skudt film. Disse løg har stabile farve så meget som 60 timer. Fordi du kunne køre engagementer i mere end et minut med film og du ikke har lys hele skudt på samme tid var der mange kreative ting du kunne gøre. Jeg knyttet et skud, jeg tog med to kvarts lys og en Kodak dias projektor.

Kreative fotografer


Ingen kommentarer:

Send en kommentar